مرايا – شؤون فنية – هددت الراقصة المصرية المعروفة والمثيرة للجدل ​سما المصري​، الإعلامية ريهام سعيد، في إحدى حلقات برنامج الأخيرة “صبايا الخير” مع حالة شاب متحول جنسيا، لافتة إلى أنها وعدته بعدم اذاعة الحلقة وأنها ستتكفل بعلاجه لكنها لم تف بوعودها وقامت بإذاعة الحلقة.

ونشرت سما المصري مقطع فيديو للشاب المتحول جنسيا عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي وقالت في تعليق عبر مواقع التواصل الإجتماعي لها: “اوباااا…فضيحه جديده لريهام سعيد….مفيش فايده هتفضل طول عمرك تتاجري بقضايا الغلابه يافاشله بس انا وراكي مش هسيبك. الهانم صورت مع الولد دا المتحول جنسيا وقالتله هتساعده وهتوديه يتعالج وطلب منها ماتزعش الحلقه راحت بايعه الواد وزاعت الحلقه وماعبرتش الواد بعد كده ولا عالجته واهو اتفضح في منطقته وخلاص … تحبي اتبنى قضية الواد دا او البنت دي واجيبلك حبس تاني ذي ماجبتلك حبس في فتاه المول وتقعدي تعيطي لي عشان يتنازلوا ياوليه يابومه انتي؟؟…اتقلي التقيل جاي… جاااااي…اللي يعرف عنوان الناس دي يقولي بسرعه …شير في الخير… شظايا الخير”.

وانهالت التعليقات على تعليق المصري وجاء أبرزها: “أنتم الاتنين اوسخ من بعض بس الفرق ان انتي احلامنها”.

وأضاف آخر: “طب بالعقل كذا مين اتصل على على ريهام مين طلب مساعدتها مين اشتكالها يبقى تلبس بقى انتي محشوره فالنص ليه بقى انا بحبكم انتو الاتنين بس ملكيش دعوه بالحوارات دي مع نفسهم بقى مع انو انا مش مصرية على فكره بس انتي حبيبت قلبي”.

يذكر أن الإعلامية ريهام سعيد اتهمت مؤخراً الفنانة سما المصري بأنها وراء قضية فتاة المول التي تم حبسها بسببها.